Sabtu, November 08, 2008

NASYID.... sesuai untuk anak-anak dan bakal cucu-cucu....



Sheikh Ahmad Yasin adalah pemimpin utama perjuangan rakyat Palestin, pengasas HAMAS. Walaupun beliau hanya berkerusi roda sejak zaman kanak-kanaknya dan (hampir) buta, tetapi beliau cukup digeruni oleh musuh Islam, zionis Israel. Beliau ditahan dan dipenjarakan oleh Israel pada tahun 1989 kerana mengetuai gerakan menentang penjajahan yahudi zionis di Palestin dan dibebaskan pada tahun 1997 sebagai tukaran dengan dua ajen Mossad yang ditahan pemerintah Jordan. Beliau terus memimpin HAMAS sehingga beliau terbunuh dalam serangan hendap tentera Israel ke atasnya pada Subuh 22 Mac 2004.

Pada pagi tersebut, pembantu-pembantu beliau telah menasihatkan beliau untuk kekal di rumah kerana mereka telah mendapat maklumat tentang rancangan serangan untuk membunuh beliau. Tapi beliau bertegas untuk terus keluar berjamaah di masjid dan menyatakan beliau "tidak gentar untuk mati”.

http://palestinkini.info/modules.php?name=News&file=article&sid=140

dan lihatlah hancur tubuh badan seorang tua yang lumpuh tapi akhirnya..jiwa dan ilmu berjaya memperkasakan jiwa-jiwa yang penakut .....kini mereka berjaya membuang sifat percaya tiada kuasa yang hebat seperti bangsa YAHUDI LAKNATULLAH selain YAKIN REZEKI & MAUT , TAWAKAL serta ISTIQAMAH PADA ALLAH TAALA sahaja.. dan penipuan media antarabangsa yang merendah-rendahkan jiwa dan kemerdekaaan berfikir , bertindak dan berjihad mereka.........

gambar hancur tubuh badannya ada di link ini : http://khairuldanjie.blogspot.com/2008/11/seorang-tua-yang-lemahakhirnya-berjaya.html

gambar ini agak sadis ..diminta ibubapa print besar-besar gambar ceria-ceria sahaja ( banyak gambar kat ( yahoo dan palestikini.com ) dan letak dijiwa mereka semangat orang tua yang lumpuh ini didalam jiwa2 anak-anak mereka.... setiap saat dan hari..


.....................................................................................

sila lihat video ini...

refer : http://www.youtube.com/watch?v=cnf4zTLziv4

refer : http://www.youtube.com/watch?v=W4w_IjUAmOk